Studievalg kan hjælpe dig med dit valg af videregående uddannelse, og vi har et overordnet kendskab til uddannelserne i hele Danmark.

På din skole er det Jannie Rosendal Brunø, der er din lokale Studievalg-vejleder.

I løbet af din tid på skolen kommer Jannie på besøg flere gange for at for at fortælle dig og din klasse om uddannelsessystemet, valg af videregående uddannelse og efterfølgende beskæftigelsesmuligheder, adgangskrav, ansøgning, optagelse mv.

Kontakt til Studievalg

Jannie har desuden træffetid på skolen 1-2 gange om måneden. Til en træffetid kan du få en individuel snak om dine spørgsmål, overvejelser og ønsker med hensyn til dit valg af videregående uddannelse, eller hvis du er i tvivl om, hvad du vil efter din studentereksamen.

Træffetiderne foregår i Mødestedet. Træffetiderne kommer senere.

Hvis du ønsker at snakke med Jannie, skal du booke en tid på www.book.studievalg.dk. Her vælger du din skole på skolelisten. Dernæst vælges den dato og det tidspunkt, du ønsker at booke, og du skal til slut angive dine kontaktoplysninger. Du får en kvittering for din booking pr. mail med det samme, og på selve dagen, hvor du skal til træffetid, får du en påmindelse pr. sms.

Du kan også træffe Jannie pr. mail jbr@slet-dette.studievalg.dk og pr. telefon 3333 2015.

Vejledningen er et tilbud til dig, og du er altid velkommen – også når du er færdig med gymnasiet.

Læs mere om Studievalg her: https://studievalg.dk/.

Information om videregående uddannelse

Der er mange ting, som du selv kan gøre for at få information om videregående uddannelse og de efterfølgende beskæftigelsesmuligheder.  Du kan fx bruge UddannelsesGuiden: www.ug.dk.

Her kan du finde information om næsten alt, der har med videregående uddannelse og de efterfølgende beskæftigelsesmuligheder at gøre. Du kan fx finde ud af, hvordan forskellige uddannelser er opbygget, hvor du kan tage dem, hvilke adgangskrav de har, samt hvilke jobmuligheder uddannelsen giver. Der er også links til uddannelsesstedernes hjemmesider, hvor du kan hente mere detaljeret information om lige præcis den uddannelse, du er interesseret i.